Min erfaring fortæller mig at der er mange som aldrig er blevet helt pjattet med planken, selvom det er en fantastisk øvelse, som kan laves uden udstyr, alle steder og i utallige variantioner.

I dag er der fokus på at lave en sideplanke med benløft.

images-9

Skulle du ikke have læst med i mandag og tirsdag, så har du her linket til den øvelse 1:  Bækkenløft og øvelse 2: Mountain Climber


 Øvelse 3: Sideplanke med benløft.
        Unknown       images-7
Beskrivelse:
  • Lig på siden og støt dig på albuen. Aktiver mavemuskulaturen og hæv bækkenet fra underlaget til kroppen er strakt. Løft derefter øverste ben op mod taget, sænk langsomt ned igen og sænk til slut bækkenet ned på måtten igen.
  • Hvis du ønsker yderligere belastning kan du vælge at starte på strakt arm.

images-11

Træningsfokus:
  • Mave – den tværgående del
  • Mave – den skrå del
  • Ryg – den dybe del
  • media_2012047@35x75.media media_2012046@35x75.media

 


Hvis du mangler professionel hjælp med personlig træning, kostvejledning, træningsprogrammer og coaching, er du meget velkommen til at kontakte mig på mail: mail@jeanettenothorius.dk
Jeg tilbyder gratis uforpligente samtaler inden start på forløb enten i Charlottehaven eller via et telefonsamtale.

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/14759325/?claim=cm5asx2ytxf”>Follow my blog with

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *