9-Butt-Exercises-That-Are-Better-Than-Squats
Hvad er perfekte ben og baller?

Det er selvfølgelig individuelt om du foretrækker en lille numse, stor numse, slanke ben eller mere muskelløse ben…. Men jeg tror de fleste kvinder ønsker faste lår og baller lige meget hvad størrelsen er. En ting er sikkert, der er virkelig kun én måde at opnå stramme ben og baller – selvfølglig ved at træne!

ØVELSE: Squat med håndvægt og høj puls.

I denne øvelse vil du kun arbejde med den nederste halvdel af din squat, hvor du holder ballerne under konstant spænding.

Tip: Det er en god afsluttende øvelse på en ben dag.

Sådan gør du:

  1. Placer dine ben i en bred squat position hvor dine tæer peger ca. 45 grader ud til siden.
  2. Løft håndvægten, og hold den med begge hænder. Håndvægten  placeres mellem dine ben.
  3. Hold din overkrop oprejst og spænd dine mavemuskler og sænk dig ned i en dyb squat.
  4. I bunden af ​​din squat aktiverer du dine baller og du skal føle din vægt i hælene.
  5. I en hurtig rytme og pulserende bevægelse løfter og sænker du din krop et 5-10 cm. Vær opmærksom på dine skuldre ikke ruller fremad. Det sker nemt hvis du bruger en tung vægt i den dybe squat position. Hold din overkrop oprejst og din vægt i hælene.

Udfør 4-6 sæt af 20-25 reps.

sumo squat

Tip: Selvom det er mange gentagelse skal du ikke være bange for at bruge tungere vægte. Afhængigt af dit niveau, kan du vælge at bruge 10+ kg. Du ønsker en vægt, der udfordrer dig uden at stresse dine led.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *